Z motorjem ob Sredozemskem morju 9

Po obredu smo vsi posedli po slamnati preprogi in začelo je nastajati prijetno vzdušje. Najstarejši med njimi, ki mu je bilo kakih štirideset let, je skuhal riž. Kuhan riž so postavili na sredo med nami in vsak od nas je dobil žlico. Meni so prinesli posebno skledo, pa sem jo vrnil in začel jesti iz iste sklede kot oni. To jim je bilo zelo všeč, saj še nikoli ni z njimi iz iste sklede jedel beli človek iz Evrope.
Kuhinja je bila skromna lesena deska, na njej nekaj umazanih glinenih posod, v vogalu pa star štedilnik na petrolej. Pod desko je bila shramba vreč, z rižem in moko. Miši so imele tam raj, kamorkoli sem pogledal, povsod sem jih videl.

Vendar pa je bil to lep večer. Po večerji smo kadili Šišu. Svetili smo si z mojo baterijo in se s pomočjo češko-arabskega slovarja pogovarjali še dolgo v noč. Dali so mi najboljše ležišče, katero sem z veseljem sprejel. Bilo je dvignjeno od zemlje kakih 20 cm, vsi ostali so spali na tleh. Zaspal sem zadnji, saj sem imel vseskozi občutek, da okoli mene lezejo miši in podgane. V Indiji sem se srečaval z ščurki, martinčki in kuščarji, navadil sem se na komarje, toda na miši in podgane se nisem mogel ne v Indiji ne v Afriki. Pa ni bil to le občutek, res so se začele sprehajati po mojem telesu. Ves sem se ovil v spalno vrečo, razen obraza a sem se kljub temu bal ugrizov. Zato sem izvlekel roke in tako zaščitil obraz. Končno mi je le uspelo zaspati.
(odlomek)