Z nahrbtnikom po Afriki 14 Džambo Bwana


"Džambo bwana!" me je pozdravil mladenič, ki je na cesti prihitel za mano in me svetlo pogledal. 
"Džambo!" sem bil malo presenečen. 
Najbrž nekaj hoče od mene; v Afriki ljudje redkokdaj pozdravljajo brez posebnega vzroka. 
Bil je za glavo manjši od mene in verjetno še ne polnoleten. 
Pozdravljanje je v Afriki pravi obred, ki se ga je dobro naučiti, če hočeš imeti dobre odnose z domačini. Običajno pozdravljanje v svahiliju gre približno takole:
"Džambo bwana!" (zdravo gospod/ moški!) ali pa:
"Džambo muzungu!" (beli človek) 
"Džambo mama! Habari? (zdravo gospa/ženska, kako si?)   
"Mzuri! Habari bwana?" (hvala, dobro - pa ti?)
"Mzuri!" 
"Karibu!" (dobrodošel!)
"Asante sana." (hvala lepa.)
Svahili je mešanica vzhodnoafriških jezikov, arabščine in angleščine, ki ga v Tanzaniji, Keniji in delih sosednjih držav uvajajo kot drugi uradni jezik, saj je komunikacija v množici plemenskih jezikov drugače težko izvedljiva. "Habari?" je na primer popačeni "How are you?"
Janin Klemenčič (se nadaljuje)