Kenija, 8 Loiyangalani

- GIVE me money, DAJ mi denar za sliko. One picture 50 shilling ... tričetrt dolarja! kot v transu napol podivjani in besni ponavljajo in zahtevajo denar.
Klik, klik ... sem pritiskal na sprožilec.
- Plačaj! je oživel ves divji in tako dokazal, da misli smrtno resno.
Seveda sem plačal. Vsako prekleto fotografijo sem plačal! Le kdo me bo doma razumel, če mu povem, da nisem slikal, ker je vsak domorodec zahteval po dolar, meni pa je zmanjkalo denarja ali pa bognedaj, da celo plačati nisem hotel!
Zgodbe o prijaznih ljudeh so sicer lepe in ekstične, toda stvarnost je mnogokrat precej drugačna. Ne, Turkana res ni za blage dobrodelne duše, to je bilo celo nam že povsem jasno.

Jezero Turkana je zibelka človeštva
Loiyangalani, manyatto (vas) plemen Gambra in Borana smo zapustili s prvo jutranjo svetlobo.
Vroč zrak je puhtel nad puščavskim peskom. Vozimo se po zibelki človeštva. Leta 1967 je dr. Richard Leakey vodil odpravo v Keniji in se vrnil s senzacionalnim odkritjem. Našel je ostanke najstarejše oblike “pravega človeka,” ki je živel v vzhodni Afriki pred dvema milijonoma let.
Matej Špenko
 (se nadaljuje)